Search

על חיזוק וייצוב

Updated: Nov 13, 2021


"מה זה עושה, בעצם, הג'ירו הזה? זה מחטב? זה מחזק? זה מגמיש?"

כל כמה זמן עולה מחדש השאלה. לפעמים גם אחרי כמה שיעורים פתאום עולה איזו תהיה.

התחושה בגוף במהלך תרגול ג'ירוטוניק או ג'ירוקינסיס יכולה להיות אפילו חמקמקה. לרגע נראה שהבנת בדיוק מה צריך לעשות והנה זה חמק ונעלם ועכשיו צריך למצוא את הכל שוב מחדש.

זו אחת הסיבות שהתרגול בנוי מכל כך הרבה חזרות. 4,8,16,32 פעמים ולפעמים יותר. העניין הוא לא השלמות של הפעם האחת שתצליחו לבצע את התרגיל אלא התנועתיות. ובתוך התנועתיות, תנועה מתמשכת וזורמת, לא תמיד הכל מושלם. כמו בחיים, לא?

אם נעצור בכל רגע ורגע לדייק בדיוק מושלם כל פעולה שלנו, לא בטוח שנתקדם.

ואם פתאום משהו ישתנה, משהו יזיז אונו או יפתיע אותנו או ישנה לנו את התכניות, אז מה נעשה? נתחיל את הכל מההתחלה?

תרגול ג'ירוטוניק מאמן אותנו לחיות את חיי היום יום שלנו בנחת, בתחושה של שליטה ויציבות. במבט מהצד אפשר לחשוב שאלו "רק תנועות" ולפעמים אפילו נראה שאלו תנועות שבכלל לא קשורות לחיים עצמם, שאין בהם שום דבר פונקציונאלי לחיים האלו, אבל זה אימון פונקציונאלי מאין כמוהו.

החזרתיות, ההשלמה עם חוסר השלמות, החיזוק העמוק והלא שיטחי של השרירים המייצבים, החיבור בין מערכות שרירים שונות בגוף וההבנה שהכל קשור להכל, שינויי קצב הנשימה והתנועה לאורך התרגול, כל אלו מכינים את הגוף שלנו להתמודד עם העולם.

כל הפתעה שתגיע - מערכת העצבים שלנו מוכנה לשינויים והשרירים מחוברים אחד לשני ויודעים לתמוך אחד בשני ובשלד תוך כדי תנועה.

העולם המערבי שרובנו חלק ממנו, לא שואל אותנו שאלות ולא מאפשר לנו לעצור ולחשוב ולהחליט החלטות בנחת. המציאות היא מהירה ומשתנה כל הזמן. אם אנחנו מאמנים את הגוף שלנו לשינויים, מחזקים אותו באמת מבפנים ולא רק למראית עין מבחוץ, אם אנחנו מלמדים את הגוף שלנו להיות חכם ולזהות מהר שינויים ולהכיר את טווחי התנועה הגדולים האפשריים של המפרקים שלנו, אנחנו יכולים להיות מוכנים לעולם הזה.

מתוך התנועה הזורמת, המתמשכת, המשתנה, מתגלה וצומחת היציבות.

זה מה שזה. ג'ירו - יציבות שנוצרת מתוך תנועה.

זה לא חיטוב ועיצוב.

זה חיזוק וייצוב,

מתוך תנועה.

7 views0 comments

Recent Posts

See All